چرا از روستای تولید کننده به روستای مصرف کننده تبدیل شده ایم؟
این داستان روستاهای کل منطقه است، هم جمعیت روستاها کم شده و هم از روستاهای تولید کننده به مصرف کننده تبدیلمون کردند
ما هم یادمون هست که تو اوز چقدر گندم و جو و باقالی و عدس و نخود و نخود سبز (خلر) کاشته میشد، گله های بزرگ گوسفند و یادمونه، گوگ وون و تشک وون و ... یادمونه
کجا رفت اون همه برکت، چه عواملی باعث شده که روستاها از سکنه خالی بشه؟ چرا از این همه ظرفیت و مراتع منطقه نمی تونیم استفاده کنیم؟ چرا قدیم اون تعداد گوسفند تو منطقه وجود داشت و حالا ...؟
پدر گرامی بنده می فرمود، در گذشته تمام مایحتاج مصرفی بجز برنج، قند و چای و نفت آن هم بهمقدار بسیار کم و چند کالای دیگر، که شرایط تولید آن وجود نداشته و معمولا آنها نیز با کالاهای تولید روستا تاخت زده می شدند، تمامی مایحتاج روستا در خود روستا و توسط خود اهالی تولید میشدند!
چه شد که روستاهای ما از روستاهای فعال و تولید کننده و درآمد زا به روستاهای مصرف کننده تبدیل شدند؟
منبع : کتاب فرهنگ چغرافیایی ایران ص 126
به کانال رهروان شهدای اوز بپیوندید
✨ @rahrovaneshohada_ozrud ✨


سلام